DAY 1 - 10 Mom's Best Dishes

Assalamualaikum
Harini aku tersangat sakittt haty woo. nak tahu tak, aku bukak blog aku loadingnya je nak dekat 5min! gilaaa ar. haihhh betol betol menguji kesabaran. nampak sangat line ni dah nazak sangat. sabar jela kannnn T-T

Ok, Ok. Kalau ikotkan masakan ibu semua sodapp sodapp kan. takde yang tak sedap kan?kan? ibu aku da lama jugek tak masak sejak aku berhenti keje. bayangkan la dah 6 bulan aku menganggur. soo 6 bulan jugek ibu aku tak masak. eh eh , kali terakhir raya qurban rituu laa -.-'

1- Pucuk ubi/ Udang/ Ayam/ Ketam/ Ikan Masak Lemak Cili Padi
Bagi aku lauk ni satu pon da cukup. yang pasti takkan pandang doh lauk lain! HAHAHA

2- Nasi Goreng berlada

3- Santan Durian
Korang penah makan tak? aku cer carik kat google tapi tak jumpa pulak. ibu aku kata orang melayu suka makan. HAHAHA *Ibu aku orang jawa, dia belaja buat ni dari ayah aku.hoho* rupanya ala ala pulut durian tapi santan durian cair skitt. sdappppp. puasa yang lepas nak dekat setiap hari ibu aku buat. sodapppp! maklom la time tuu musim durian kan :)

4- Bihun Goreng putih aka Bihun Masak Singapore

5- Sambal Ketuk
Ni lauk orang jawa tauuu. Sapa pena makan? sesiapa yang suka pedas bole la cuba sambal ketuk nihh. fuhh memang sedap laaaa. buat lauk nihh paling senangggg! :D

6- Mee/ Ketupat Soto

7- Ikan Kari

8- Lempeng + Sambal Tumis

9- Kek Coklat Kukus
Rasa macam dah berzaman ibu tak buat kek T-T

10- Daging Masak Blackpaper

**Done! pening jugek nak cukupkan 10 ni. HAHAHA.Kbye!

CONVERSATION

20 Comentarios:

  1. santan durian dan sambal ketuk tu menarik..x pernah lagi makan ni..mesti sedap kan.. :D

    ReplyDelete
  2. semua sedap2 ni. air tangan ibu mana yang tak sedap kan? ^_^

    ReplyDelete
  3. Zumal dah lama tak makan masakan ibu... Rasanya memang mama zumal tak memasak. Hehe...

    ReplyDelete
  4. Pertama kali dengar pasal santan durian tu.

    ReplyDelete
  5. Woohoo bihun singaporrree! XD nanak sikit. XD

    ReplyDelete
  6. Dayah ada sorg kawan johor, jawa . Dia bawak balik hostel sambal ketuk . 1st time makan, sedap !!!!

    ReplyDelete
  7. kaksha ni ada darah johor jawa blah abah, tapi abah kaksha tak makan plak masakan jawa kecuali tempe... huahua

    tapi sambal ketuk tu feveret..... memang makan cenggitu dengan nasik pun best... santan durian tu ala2 pengat durian kot...?? consider pernah makan lerr....

    ReplyDelete
  8. masak lemak cili padi << ini saya memang power. haha. lain malas sikit XP

    pedas2 ni macam tempting sangat. tapi saya xley makan pedas. sobs... T__T kadang2 gatal gak makan pedas, pastu.....

    ReplyDelete
  9. eh, ada iklan nuffnang baru la.. saya tlg klik nuff awak ^^,

    ReplyDelete
  10. bkn org jawa pun makan je smua tu..
    sedapp..haha :P

    btw sama le dgn kiter...line ciput nak mati (T.T)

    ReplyDelete
  11. alahaiii, jadi rindu kat mama dan masakannya sebab semuaaaa masakan dia sedappp!! huhu..

    ReplyDelete
  12. Nad org jawa ke?? Huhuhu santan durian tu mcm tak pernah dgr pon..
    Kalau serawa durian ke bubur durian ke duria sira ke penah ahh... sdp2 kalau mkn ng pulut.. xpon cicah roti je..
    Terangkat punggung ase
    Hahahah

    ReplyDelete
  13. Asenya Santan durian tu dr johor je kot..hehehe..tapi Cik Mimie tak suka..manis..Makanan lain faveret..lagi2..pucuk ubi masak lemak..lawan sambal ketuk..pergh!! sedap tak terkata..hehee :)

    ReplyDelete
  14. feveret ahhh bihun singapore tu... kadang2 selalu suruh mak buat.. tp at the end selalu jadi mihun lain.. huhu sedih..

    ReplyDelete
  15. Masakan emak memang the best. Semuanya akak pernah dengar, cuma santan durian tu jer bagaimana rupa dia.

    ReplyDelete
  16. Akak baca list Nadyya kan,..No 1 suka, 2 suka,..3...4.. eh apsal suka semua?!
    10/10 akak suka hihihi! Kirim salam sayang sikit kat Mak Nadyya ye :)

    ReplyDelete
  17. sambal keeeetuk tu mcm menggoda. tapi akak tak makan pedas sangat.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD