Monday, October 6, 2014

Semalam Punya Cerita : Raya Qurban!

Assalamualaikum w.b.t.
Morning! semalam punya cerita! Selalunya tiap kali raya qurban memang jarang balik kampung. kampung pon dekat. tak sampai 7min. hari hari bole balik ;) kisahnya raya qurban kali nih dua orang pakcik dan sekeluarga buat qurban di kampung. soo aku dan adik balik la kampung kan. ibuayah takdapat balik sebab kat taman ada buat qurban jugak. lagi banyak, 7 ekor lembu tuu ><

Kisahnya ini kira firstime aku tengok orang qurban secara live! soo agak jakun la jugak. hahah. soo aku tak amek la gamba kan. err berapa banyak soo la. kihkih. sebenarnya buat qurban untuk 2 ekor lembu. lembu yang seekor tuu agak jinak. yang lagi seekor agak ganas. err ok mehh aku belanja gamba . nii pon amek gamba dari group whatsapp family kiteorang ;)
tadaaa! hanya ada gamba lembu jinak je. gamba lembu agak ganas tuu takde. kalau ikotkan pakcik aku ada share gamba kepala kepala lembu. kang aku taruk kat sini , ada kang yang tak tido malam! hahahaha. Kbye!

15 comments:

  1. heheheh 1st time ye..
    ayu cukup la mase kecik tu
    fobia tgk korban
    menangis2 tgk lembu kene sembelih

    ReplyDelete
  2. seronok la makan daging lembu banyak..kekeke :)

    ReplyDelete
  3. Wah bestnyer dapat tengok ibadah korban... Zumal tak dapat ke mana2 kerana hujan ^_^

    ReplyDelete
  4. best kan tengok live scene hehe

    ReplyDelete
  5. Saya makan je. Bila sembelih tak tengok pulak. Ahakss.. =)

    ReplyDelete
  6. memalam tak nampak sgt. hehehe
    btw selamat hari raya aidiladhaa

    ReplyDelete
  7. Lembu sudah menjadi gulai xD
    Selamat hari raya korban~

    ReplyDelete
  8. Seronoknya akak beraya.:) Salam aidiladha sis !

    ReplyDelete
  9. ok jugakla nanad x share gambar lembu yg dah kene sembelih tu.. kesian tengok deme di saat2 hujung nyawa huk3



    p/s:blog ana blm fully ok lagi.. masih problem sobss sobss :'(

    ana-mizu.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. tahun ni saya x g tengok aktviti sembelihan. sebab terus gerak ke Banting.

    umah nenek saya lagi dekat. x sampai 7 saat dah sampai XP

    ReplyDelete
  11. Tahun ni Akak Cik Mimie ada buat korban n malam tadi ada buat kenduri..nanti nk buat entri..hehe :)

    ReplyDelete
  12. Akak... Kita tak pernah tgok lembu kena korban secara live. Haha (ಥ_ಥ)

    ReplyDelete
  13. Best r kampung dekat. Balik dgn adik je. Hehe. Lama x tgk korban. Dulu tgk time kt skolah :)

    ReplyDelete
  14. every year tngok sembelihan, this year pindah tmpt bru and raye ats katil jep. apak bosan erghhh

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD

COPYRIGHT 2017 by CikNadyya