10DMC : Day 1 - A song that reminds you of yourself

Assalamualaikum
10 Days Music Challenge ~ Day 1 : A song that reminds you of yourself.
Lagu apa ye. HAHAHA. dann terus teringat ada someone bagi lagu ni kat aku. ekceli dia adalah insan yang pena aku sayang. Hope dia bahagia dengan 'kehidupan' dia sekarang :) dan lagu ni membuatkan aku senyum sorang sorang alahaii ;)

150 juta - Ainan Tasneem

Untuk kali ke 150 juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?
 Apa kau buta, apa kau pura-pura suka

Di 150 juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu
Dia mungkin bengis seperti singa
Tapi dia nangis tonton cerita Korea
Dia mungkin keras bila bersuara
Tapi dia jelas, jujur apa adanya
Aku lagi kenal dia

Dah lebih 150 juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap 150 jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

Saya mungkin baran tak kira masa
Tapi saya tahan kalau yang salah saya
Saya mungkin saja keras kepala
Tapi saya manja bila kita berdua
Saya kenal sayang saya

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua

Kbye!

CONVERSATION

28 Comentarios:

  1. Lagu favourite Cik Mimie..and i love Ainan tasneem :)

    ReplyDelete
  2. Ni kira throwback la ye nadyya :)
    Kite suka yg versi asal yg kokping nyanyi. Hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha aah throwback la jugek ni :p
      oh, nadyya tak minat sgt..huhu

      Delete
  3. meow lagu ni sweet sangat.. tapi make sense me 150juta kali kekeke.. nasib lagu cute jadi boleh laaa hihi..

    tak apa.. allah akan gantikan dengan yang lebih baik ^^

    ReplyDelete
  4. Zumal pun suka lagu Ainan Tasneem nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nadyya suka semua lagu ainan tasneem :)

      Delete
    2. Hehe zumal pernah tengok dia nyanyi lagu nie masa event belia kat Perlis dulu...

      Delete
    3. wah bestnyaa dapat jumpa ainan tasneem.. wuuuu

      Delete
    4. Tengok dia nyanyi jew, tak dapat jumpa pun. Hehe ^_^

      Delete
  5. amboi..mengimbas kenangan lama pulak ye..:)

    ReplyDelete
  6. Best lagu ni. Kena plak dengan suara ainan tasnim yang merdu tu.

    ReplyDelete
  7. anda ditagged!

    http://jindrisska.blogspot.com/2014/10/giveaway-pertama-sitisab.html

    ReplyDelete
  8. teringat kenangan lama ke cik nadyya? hehehe

    ReplyDelete
  9. minat jugak lagu 150 juta ni..^_^

    ReplyDelete
  10. Uihhh imbas kembali .. Kalau dayah setiap kawan ada lagu .. teeediaaa dah macam yuna setiap gambar ada lagu pulak .. Hikssss

    ReplyDelete
  11. Akk suke mase fynn jamal nyanyi lagi.. zaman2 kolej gitu... hahahah ade la mamat tu bagi lagu ni kat akk... ceyhhhh

    ReplyDelete
  12. lagu asal fynn jamal..dulu org xknal dye.. dsebabkan lgu ni yg dinyanyikan ainan, brulah fynn jamal dkenali..

    ReplyDelete
  13. suka juga lagu ni... riang ria gitu.. masa tu kawan kak KM yang pasang...

    ReplyDelete
  14. akk lagi suka versi fynn jamal. hehe

    ReplyDelete
  15. wah, Ainan Tasneem lagi erk. memang mnat dengan dia eh? hehe

    ReplyDelete
  16. Ahaaaaah. kitaa pernah bergambar dengaan diaaa. yippiiee. haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD