Tuesday, January 21, 2014

Pergi Laut!

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Pergi laut? Yehh,, ceritanya gini. . Bila Makcik cerita keseronokkan pergi Kelong dan dapat ikan banyak, ibu pon jadi teringin jugak nak pegi Kelong tuu, yang saya "Dusss gi mancing?Biar betol! Eeee taknak la! Tak best la!" tapi cakap dalam hati arr :p



Perginya hari sabtu baliknya esok nya petang ! Ok tempatnya Kelong Gelang Patah. Kelongnya tinggi dan kena naik tangga. Nak pergi Kelong semestinya naek bot kan? tempatnya melepasi jambatan pegi Singapore! Masa malam malam keindahan nya terserlah!

Masa mula mula nak pergi memang la nak tak nak kan? First time nak gi mancing. Yek tak yek je kan. bila asyik dapat ikan. Perhh terasa nikmat! Walaupon agak susa nak tido. tapi memang terbaik ar tempat tuu. Ikan banyak. Tengok laut, ingatkan ade tumpahan minyak rupa sekumpulan ikan! banyak gilaaa.

Tangkapan dari aku dan mereka :)

Ini la pengalaman yang tak bole dilupakan. Bila tengok tandas kat Kelong tuu kan, ish menyeramkan. lobang jamban tuu nampak air laut jauh kebawah. Mula mula nak terkencing. bila saya tengok lobang tandas tuu terus tak jadi nak kencing. Seram weyh! Last last kena masok jugak laa kan. time masok tandas memang da mengigil kepala lutut saya . ishhh

 Setakat ikan sebesar nihh je mampuu :p


Pagi Ahad kan, lepas je bangun tido terus je mancing. sampai la tengahari panas terik kan. Dahnya saya ni kena panas skit kepala sakit. Disebabkan eksaited sangat mancing, panas terik ke tetap mancing gak. akhirnyaaa kepala sakit gila hingga ke malam. Sadiss betol. Saya pasti lepas ni mesti akan pergi Kelong lagi. tapi bukan Kelong tuu lagi kott.. Sebab Kelong tuu akan diambik oleh Sultan Johor. Sedihhh tol -_-

Ish, orang lain kena panas, muka makin gelap, yang aku nihh muka jadi merah pulopp -_-"

Mood : Cerita Be Careful With My Heart sekarang tersangat Conflik! Terasa cerita nihh tersangattt lembab! Apesal laa lambat sangat Maya dan tuan dia nak kawin niii -_-