Ibu dan Ayah positive covid-19

Assalamualaikum


Hi! cerita ni start ayah aku kontak rapat dengan jiran sebelah rumah ni. masa raya adalah orang datang beraya rumah dia. andthen tetiba orang yang datang beraya tuu kena positive covid-19. dan jiran aku nihh selepas tuu 1 rumah tuu positive covid-19 tauu. sebelom kenaa tuu, ayah aku adalah borak borak sama. pergi gaji sama kat surau. bila swab test ayah aku positive covid-19 dan takde gejala. 

Selepas tuu, mestilaa ibu dan adik aku kira kontak rapat ayah kan. sebelom swab test ibu aku dah demam 3 hari, sakit tekak dan pening kepala. adik aku pulak ada sakit tekak jugak,sakit dada dan ada ruam ruam. tapi adik aku negative. adik aku memang dapat rasa dia positive covid-19. doctor sarankan adik aku kurantin kat tempat lain. so adik aku kurantin kat hotel budget dan lagi 7hari kena buat swab test lagi.

sebenarnya adik dan ibu aku ada penyakit. mungkin sebab tuu dieorang ada gejala. macam ibu aku ada penyakit 3 serangkai tuu. tapi ibu still kurantin kat rumah sebab pusat kurantin semua penuh kat area johor. hmmm korang bolehh bayangkan tak? aku dahnyaaa da berapa bulan tak balik tetiba ibu ayah aku tetiba positive covid-19. dahnyaaa berjauhan lain daerah. akuu pon takleh nak tolong apa. nak belikan pape pon takleh. aku sendiri ponn cuti tanpa gaji. wuuu memang aku tengah serba serba jimat jaa. 

korang tolong doakan ehhh family aku sembuh macam biasa. harap harap takde yang teruk. moga moga dieorang kuat okayyyy! :')

CONVERSATION

24 Comentarios:

  1. Allahu Akhbar. Semoga semuanya baik² sis. Banyakkan berdoa. Banyakkan bersabar ye. Sebak pulak Fiza baca kisah mak ayah sis.

    ReplyDelete
  2. Semoga cepat sembuh sediakala ..kena kuat taw .

    ReplyDelete
  3. Allahuakbar, semoga dipermudahkan urusan keluarga sis. Semoga cepat2 sembuh aminn..

    ReplyDelete
  4. Allahuakhbar, bersabar nad..
    Semoga parents cepat sembuh.
    Jangan panik k... kita doa yang baik2 aje.

    ReplyDelete
  5. semoga cepat sembuh! saya paham perasaan akak 🥺😭

    ReplyDelete
  6. Semoga cepat sembuh. Risaunya bila baca berita macam ni. 😥

    ReplyDelete
  7. Allahuakhbar...
    Semoga family kak nadyya cepat sembuh seperti sediakala.
    Boleh faham perasaan sedih tu macam mana bila mak ayah positif covid tapi kita jauh dari keluarga.
    Semoga kak nadyya dan keluarga dipermudahkan segala urusan. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ituu laaa . Harap harap dieorang okayyy jaaa kat sana kannn.

      Terima kasih Atiqah,ameen 🥺🥺

      Delete
  8. Semoga semua ahli keluarga cik Nadya segera subuh seperti sediakala. Mohon jauhkanlah dari segala bala penyakit yang ada di dunia ini..

    ReplyDelete
  9. semoga semuanya baik baik sahaja. In shaa Allah. aamiin

    ReplyDelete
  10. Allahu..semoga semuanya cepat sembuh...

    ReplyDelete
  11. Ya allah.. risaunya dengar. Semoga baik2 saja. Mcm mana keadaan parents?

    ReplyDelete
  12. Allahuakhbar huhuu..semoga baik2 saja Nad..Alaaa sedih la bila xdapat bantu ape2..nad jgn sedih..selalu call depa bg semangat tau! huhuu..shida pun turut rasa sedih..

    ReplyDelete
  13. Allahu..semoga yg baik2 untuk family Nad .akak doakan diorang cepat sembuh...

    ReplyDelete
  14. Akak doakan agar ibu dan ayah Nad segera sembuh. Moga proses penyembuhan mereka berjalan lancar dan cepat pulang ke pangkuan keluarga. Aamiin.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD