Please stay strong, Okayy?

Assalamualaikum

Image result for keep calm and stay strong tumblr

3 hari berlalu, busy sangat sampai tak sempat update entry. Dah start ot balik malam mulai isnin kelmarin. Hmm memang penat sangat walaupon setakat OT 2 jam je. jadi penat sangat kalau ot tak bayar guna duit. tapi bayar cuti je. jadinyaaa aku banyak hutang dengan bos. bilaaa aku nak cuti, bos says "keje bole siap ke kalau cuti ni?" kau rasaaaaaaaaa? baik OT tak payah bayar cuti kannn! Hmmmmmm

Iya, keje aku memang ada DEADLINE. setiap 3 bulan sekali ada deadline gst. dan setiap 6 bulan sekali pon ada. itu memang banyak gilaaa company. itu deadline untuk account 12 months. fuhhh.penat. penat. ramai orang says "dah tahu ot tak dapat claim. kenapa nak ot jugakk?" bila orang cakap camni, seriuuuuuusss memang sakit hati sangatttttt. kadang moods aku okay. aku akan explain segalanyaaa. tapi jawapannya still sama "tak payah la ot!" hmmm.

Bila kerja Accountant, memang sejak azali lagi, wajib kejar deadline. well, ini laa hakikatnya -.- bukan setakat kejar deadline, tapi kejar client jugak. ada satu time kite buat account, tetiba kita tak cukup masa. dan tak lama tu, client tuu kena penalty. effectnya pada kita. setiap pekerjaan mesti ada cabarannya. seperti aku jugak. client kena penalty berpuluh, puluh ribu disebabkan kita. tahun pertama kerja seriusss aku rasa down sangat. sekarang mungkin dah rasa tabah mungkinn. HAHAHAHA mungkinnn je >.<

dan disebabkan kerja jugak. aku penah gaduh dengan family disebabkan kerja je K. Hmm sebab deadline suka kacau cuti hari raya aku. aku ingat sampai sekarang. aku dah apply cuti awal. bilaa pikir kerja. terus aku cancel cuti tuu. dan aku balik raya sehari sebelum. mesti laa family aku jadi marah kan. dahnya anak sulung, perempuan pulak tuu. tapi takde tolong untuk persediaan nak raya. deadline ni akan kacau hari raya setiap tahun okay. alahai. moga tabah dan tabah laa.hahaha

Sebenarnya nak bagitahu, bahagia nyaaaa dapat cuti 3 hari. sempena Hari Pertabalan Agong. rehat secukupnyaa. selamat bercuti semua ;)

Mood : sekarang mood hadap drama korean: The Legend Of Blue Sea. Seriussss sweet. ada Lee Min Hoo. mesti dah ramai tengok dulu kan. takpe laa feeling lambat sangat kan xD Kbye!

CONVERSATION

8 Comentarios:

  1. Dulu berminat sangat nak ambik accountancy. Suka sangat part balance akaun dan dalam banyak2 subjek masa SPM, memang fokus tu boleh kata lebih kat akaun ni. Cuma tu lah, takde rezeki masa tu nak sambung bidang ni. :)

    Hehe, keep strong! :)

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman sekolaa memang tak amik pon bidang ni. tah tetiba je dapat tawaran belaja accountancy. memang taklee masok. last sem baru bole masok. dannn terus ke keje. memang strong sgt jadinyaa xD

      Delete
  2. Syed sangat kagum dengan orang yang kerja accountant ni. Nak hadap segala nombor dan lejar-lejar tu bukannya senang. Baca entry ni pun dah boleh bayang tahap kesibukan seorang accountant tu. Semoga terus sabar dan dikurniakan kesihatan yang baik untuk bekerja. fuhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha zaman belaja n keje xsama. so da keje xde dah buat lejar lejar tu. haha. smua dah auto. tinggal key-in jaa. ada gst yg menyebabkan leceh skit. haha

      Delete
    2. Ohhhhhh takda dah eh haahahahha, tapi nak key in tu pun payah jugak tu.

      Delete
    3. senang je kalau dah paham debit kedit nya. haha

      Delete
  3. Hai Nadyya, singgah balas sini... Selamat bercuti, moga dipermudahkan segala urusan...

    ReplyDelete
  4. mmg kesian kat accountant..kena celik mata selalu kalau silap mmg haru biru...thumbs up Nadya..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD