Friday, June 6, 2014

Wordless Friday

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



Salam Jumaat semua! Selamat pagi! Selamat pagi! :D
Cer tengok gamba diatas? Sweet kan. . Hee Jom Nikah Muda!
Ehh? Ni bukan gatal. Sweet ok! Couple laa gatal! Nikah alahaii indahnyaa =)
Nak nikah muda jugak laa. Ehehe. InshaaAllah bukan tahun ni, tahun depan, 2tahun lagi, dan seterusnyaa. Semoga Jodoh dipercepatkan ^^
Tapi ikot umur aku nih da dikira umur normal la. bukan dikira nikah muda dah. HAHAHA 
Kalau tak dijodohkan di dunia. maybe dijodohkan di Syurga nanti. InshaaAllah :')
Kumbang : Baiklah, soalan terkahir yang saya ingin tanya. Jika anda mahu berkahwin. Anda ada wangkah untuk membuat persediaan untuk perkahwinan? Bagi suami anda, mampukah bagi wang hantaran dan nafkah selepas ini? Apa akan jadi jika tidak mampu?
Munga : Saya hanya ingin katakan, tiada benda dalam dunia ini yang tidak mustahil untuk kita kecapi, bahkan Allah itu lagi Maha Mengetahui akan tiap-tiap makhluk ciptaanNya.

"Wahai para pemuda, sesiapa di antara kamu yang mampu memikul tanggungjawab perkahwinan, hendaklah dia kahwin. Sesungguhnya perkahwinan itu menahan pandangan dan memelihara kemaluan (kesucian). Bagi sesiapa yang tidak mampu (berkahwin) maka hendaklah dia berpuasa, kerana puasa itu dapat menahan nafsunya."
(H.R.Bukhari & Muslim)



Nota Jejari : Semalam dan harini kawan ayah dari KL bercuti di johor. Semalam datang rumah nihh. "Bila nak kawinkan anak ni?" Ehhh anak anak kawan ayah memang semua da besar besar masing masing berlumba lumba kawenkan anak. *habes aku tak besar lagi ke? Ehh* Kbye

12 comments:

  1. sampai masa nanti kawin lah tu.. :D

    ReplyDelete
  2. jom kahwin muda, aheey aheyyy hehe

    ReplyDelete
  3. jom kahwin muda!..hehe.. insyaAllah..=)

    ReplyDelete
  4. @Ai Syah ehh? jom jom. hahahaha
    inshaaAllah. Ameen ^^

    ReplyDelete
  5. saya pon nak kawen awal kalau ada rezeki..but..for this time being,i would like to finish my study first... :)

    ReplyDelete
  6. @aiman mania Alhamdulilah. baguslaa. jarang laki mau kawen awal :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD

COPYRIGHT 2017 by CikNadyya