Saturday, May 31, 2014

Oh! Dia again, again and again!

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Tengok gamba ni terus dapat idea. Mengingat pada 'Someone'
Dia la insan yang pena aku sayang. dan dia la insan yang aku sayang sampai sekarang!
ingat lagi time tuu, aku pena cuba nak lupakan dia. aku sanggop kenalkan 'kawan' kat ibuayah dengan harapan dapat lupakan dia. 
Tapi aku silap. dengan cara tuu aku tetap tkdapat lupakan dia. and then ibuayah pon tkbkenan dengan 'kawan' aku tuu -_-" *'dia' dan 'kawan' orang yang berbeza ok!*
Siapakah dia? Dia adelah Mohd Hafiz Safuan :)
Walaupon sekarang layanan dia nampak lain. dan aku rasa macam syok sendiri macam cakap dengan tunggul ke. dia jugak laa yang aku sayang. Kenapa ye? Hmm.
Kekadang pernah jugak terpikir . .


Hmm. Cuba think positif. maybe dia busy kott. tuyang sampai takde masa nak ingat aku -_-
Bila aku cakap sikit mesti dia akan jawap "sekarang saya nak tumpu pada keje je"
Haih. Sape yang tak sakit jiwa kan? tengok macam takde hati je. Keje ! Keje! Mencikk tahu takk =P
Tapi kawan aku cakap "Alaa maksod dia keje carik duit kan? yela nak kawen lewwtew"
Ekkk? 


Seandainya bukan dia ditakdirkan untuk aku. InshaaAllah aku cuba tabahkan hati ini.
Siapalah kite ni nak menolak takdirnya. kita hanya mampu merancang dan ALLAH menentukan segalanya :)
Seandainya bukan dia jodohku "Awak, saya sayang awak. Sory, maybe saya bukan yang terbaek untuk awak. InshaaAllah, saya pasti dialah yang terbaek untuk awak :)"
Seandainya dia adalah jodohku "Alhamdulilah. setelah bermacam macam rintangan yang kita hadapi. Akhirnya kita bersama jugak. Terima kasih awak. Saya sayang awak sampai Jannah :)"
Nota Jejari : Alahaiii , . Kenapa aku rasa sejak akhir ni update entri macam jiwang je. Asyik berkaitan Afi aka Hafiz Safuan je. Kenapakah? Korang jangan meluat taw? Tetiba je mengidam nak update jiwang jiwang macam dulu dulu kala. Heee peace! Kbye

12 comments:

  1. Assalamualaikum . singgah sini dan follow :) hee kita pernah jadi mcm ni . sejak putus(malas nak kapel) with someone yang memng langsung tak boleh nampak dia pergi jauh tuk jadi suami .

    sampailah kita terjumpa seseorang yang kita sayang amat kat dia tanpa pengetahuan dia . sememangnya masa tu terlalu teringin nak bersama dengan dia dengan ikatan yang sah . berdoa sungguh-sungguh dengan Allah dan Alhamdulillah . kami dah pun jadi suami isteri . dan dalam perut ni dah pun nak masuk 7bulan :) bila imbas kembali . . sungguh indah perancangan Allah :')

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam :)
    wahhhh. sweetnya awakkk. sweet gilaa, mcm ni la yang saya harapkan ;')

    tahniah ye. smoga smuanya bjalan dengan lancar. due nya raya la kan? :)

    ReplyDelete
  3. semoga selamatla semuanyaa. nanti update di entri yee ^^

    ReplyDelete
  4. in shaa Allah :) jika ada kesempatan masa tu . . akan diupdate :)

    ReplyDelete
  5. hee. mesti comel kan? teringat pulak dekat budak kecik yang ibu jaga. manja sangat2 =) *rindu gila2! skg ngh cuti skola kan. soo xdpt jumpa budak kecik tuu sbb makayahnya cikgu :)

    ReplyDelete
  6. Akak nad ! Kenapa buat entry tangkap leleh ni ? Hahahaha. *Gelak dalam tangisan* *Peluk akak nad erat-erat* Hmm. Sama la kita kak. Ingat lagi dia kata kalau dapat nak jaga baik-baik. Tak nak sampai terlepas. Siap dia datang jumpa ibu ayah miza. Miza pun dah banyak kali jumpa parents dia. kira parents dia baik sangat. Lepas tu dia diam dalam sepi. Lama. Sampai satu masa miza tak dapat tahan call mak dia. Perghh sebak gila. Tak boleh keluar 1 perkataan pun. End call. send text cakap miza minta putus. Lepas tu mak dia yang minta maaf anak dia buat macam ni. Hahaha tapi tula tangan ni gatal tetap nak miss call. Tapi minggu lepas buat keputusan delete number dia je. Hahaha. Ok la. Bila fikir2 balik subhanAllah. Sayangnya Allah pada kita. Ada hikmah tersembunyi. Ada rahsia disebalik rahsia. Dan kini mencintai seseorang dalam diam. Biarkan Allah sahaja yang tahu ^_______^

    Moga akak diertemukan jodoh yang paling baik di sisi Allah. Aamiin :'D *kesat air mata*

    ReplyDelete
  7. @Nur Hamizah hahahaha sory lew terupdate entrii sweett bebeno ni =p

    kire oklaa pna jumpa family. 'dia' pna ajak jumpa family dia akak xmoo.. xpe. doa banyak2 mgkin arini kite terpisah. inshaaAllah jika ditakdirkan doa kite termakbul , rupanya dia laa jodoh kite. huhu =)

    ReplyDelete
  8. Nak jodoh dengan anak murid kakak ! ! ! ! !. haahhaha boleh gitu XD *tutup muka pakai baldi*

    ReplyDelete
  9. @Nur Hamizah wahh. bole je.. doa byk2 inshaaAllah :)

    ReplyDelete
  10. eh awak !
    hehe nah kena tag
    http://flawlesssakura.blogspot.com/2014/06/hamsterkentuts-poeber-first-giveaway.html

    ReplyDelete
  11. @Flawless Sakura ehh thanks tag kite. haha. nt kite jenggah ehh ;p

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD

COPYRIGHT 2017 by CikNadyya