Thursday, February 13, 2014

Cinta Seperti Di Dalam Novel?

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Cinta seperti di dalam novel? Orang suka cakap, Aku termasok laa jugak. Hee "Eh, aku nak suami macam ni" Masalahnya bole ke? bole ke? Huh! maybe ade sikit, tapii sikitt jelaa. Dalam novel, bahagiaa, konflik, konflik dan kawin or dapat anak terus bahagia terus ending story. Realiti?? takkan sama, yang pasti saat kita bahagia ke, tetap ade dugaan. ALLAH nak uji kita sebab sayangkan kita. Tapi kita pasti merungut "ALLAH tak sayang aku ke" Setiap dugaan pasti ade hikmahnya. Banyakkan bersabar, banyakkan istiqamah dan selamat beramal ^^

Harituu ade beli novel baru, bertajuk Dia Diktator Hatiku - Nazihatul Hanan. Sori takde preview preview novel ok? tak habes baca lagi dan macam tak sempat preview. Tapi aku cerita sikit sikit nuhh. Novel ni best jugak, Apa yang aku suka sangat novel ini iailahh lelaki lelaki dalam novel nih tersangat hormatkan wanita. Yehh, aku mengharapkan dapat suami macam ni laa :p Walau realiti sekarang, Alahaiii susah la nak cakap -_-


"Baik - baik. Jaga tangan tu. Nanti kena baling ke dalam api neraka. Menangis tak berlagu nanti." -Kamil-

Yang keduanya, Seorang lelaki berkenan dengan perempuan tuu dia terus menyatakan ingin menjadikan wanita itu isterinyaa. Alahaii sweet gilaa weyh. Hakikatnya wanita tuu tersangat membenci lelaki tuu sebab ayat ayatnya tersangat menyakitkan hati dan makan dalam. Dan akhirnya mereka disatukann. Oke, yang ni aku tengok halaman terakhir dalam novel nih. hikhik main tipu kan? krik krik krik

"Kalau tak berterus terang, awak tak faham ke? Saya nak jadikan awak isteri saya." -Zahin-


Nota Kaki : Alahaii, mengingatkan pada someone. Betapa mulianya dia, betapa hormatnya dia pada perempuan. "Sayang ALLAH dulu baru sayang saya, Kalau awak tak sayang ALLAH, jangan sayang saya"

11 comments:

  1. Sweet . kalau cinta Allah yang diutamakan . Kdg2 tgok couple2 y jd kan Allah sbg cinta y utama . Nak jugak! .Hehe . =)

    In shaa Allah masih ada lelaki yang hormatkan wanita .. ^_^

    ReplyDelete
  2. hiihihihi...actually semua dalam novel tu mcm fairy tale kan..hihihi

    InshaaAllah lelaki yang baik untuk perempuan yang baik...

    ReplyDelete
  3. bestnya kalau dapat yang gitu. gentleman tuh. hahaha.

    ReplyDelete
  4. @ikhwan yusuff Yeh, betol tuu. . indah sangat ^^

    InsyaALLAH :)

    ReplyDelete
  5. kadang2 ade gak cite dlm novel tu jd realiti.. huhu

    ReplyDelete
  6. @E'in ade tuu ade kak, tp jarang berlaku lorr -_-

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD

COPYRIGHT 2017 by CikNadyya