Sunday, December 1, 2013

Kawin

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Hai Disember! Kejap je kan da masuk penghujung tahun. Tahun depan da 2014! Maknanya umur saya semakin meningkat! Haihhh. Tak sangka tak sangka. 

Cakap bab kawin ni, Tahun ni, memang ramai la kawan sama umur kawen. Kebanyakkan habes belaja terus kawen. Tengah belaja pon ada, yang da keje pon ade jugak. Bak pepatah ibu saya "Dah jodoh kan"

Bila da ramai kawan kawan da kawin. Mula la ramai membe bertanya "Nad bila nak kawin?" Terpaksa jawap ayat yang sama "Belom ade jodoh lagi -_-" Sedih kan? Sapa yang tak nak kawin kan? Tapi selalu terpikir target kawen umo 23, tapi dari sekarang ade lagi 2tahun. Kalaulah jodoh awal, Alhamdulilah :)

credit : Google

Pernah jugak kenal kan 'dia' pada ibu dan ayah. Ibu ayah terima dia. Enta dari mana silapnya terputus jugak. Setiap kali ibu tanya pasal dia, saya mesti jawap iyekan je. Walauponn hakikatnya kami tidak 'berkawan' lagi. Terpaksa jaga haty diri sendiri ni weyhh. "Maybe dia bukan jodoh terbaik untukku dan maybe saya bukan jodoh terbaik untuknya, Aku redha" 

Bila sebut Kawin mesti ada je mulut mulut berkata "Gatal la tuu!" Habes couple tuu bukan gatal ke? Huhh. siap cakap couple tuu sweet lagi. Saya bukan nak kate sape sape. Saya ponn pena couple jugak and then putus. Sebab apa? Allah tak redha. dari couple baek Nikah terus. Semuanya pahala. Nak Kaya Kawenlah InsyaAllah Rezeki Melimpah Limpah, Aamin ^^,

Nota Kaki : Sekarang duk melayan Novel Mr London Ms Langkawi. Serius asyik gelak dan senyum sorang sorang. Kalau tengokk Be Careful With My Heart ponn same. senyum sorang sorang. Sampaii ayah perasan tau. Maluu haihhh -_-

6 comments:

  1. datang baca entri . bila tngk TUAN blog pnya muka sebijik cm guru kelas thun lepas . check dua tiga kali takut-takut dok trjah blog cikgu sendiri pulak !

    ReplyDelete
  2. betol betol . asal cakap kawin mesti orang cop gatal . dah tuu dorang dok kapel takcakap gatal lak :/

    ReplyDelete
  3. saya berdoa agar akak dapat berjumpa dengan jodoh yang sesuai secepatnya :)

    ReplyDelete
  4. @aynna halim HAHAHAHAHA dont worry sy bukan cikgu awak la. sy lom layak jadi cikgu lagi -_-

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD

COPYRIGHT 2017 by CikNadyya