Biarkan YM Terus Berbicara



Alhamdulilah, akhirnya habes jugak baca Novel Biarkan YM Terus Berbicara. Oke, novel ni tersangat sweet dan penuh dengan kasih sayang. Teringin sangat nak suami macam Encik Firdaus. Encik Firdaus sebagai hero. Heroinnya Tiya.

Berjuta langkah kita atur bersama. . tidak akan pernah penat selagi jemariku erat di genggamanmu. . tidak akan lelah selagi janjimu. . cinta ini hanya milik kita berdua

Encik Firdaus dengan kawan baeknya, Mia tersangat rapat dan mereka selalu jumpa. Ia menyebabkan Tiya cemburu.  Hingga menyebabkan Tiya termimpikan Encik Firdaus berkahwin dengan Mia.  Tiya takot sangat ia menjadi kenyataan. Mia pandai masak,ia menyebabkan Tiya makin cemburu, Tiya berusaha jugak belaja masak untuk Encik Firdaus.

Pada masa yang sama, Mia suka kan Abang Kamal, sepupu kepada Tiya. Abang Kamal dan Mia satu tempat kerja. Tapi Abang Kamal hanya anggap Mia kawan je. Sebab Abang Kamal masih cintakan Tiya. Mia sedih bila cintanya ditolak. Tapi Mia tetap berusaha ambek hati Abang Kamal. Pada masa yang sama jugak, mama Mia perasan Mia sedih dan menganggap Mia sedih sebab Encik Firdaus kawin dengan Tiya. Cuba untuk menghancurkan hubungan Encik Firdaus dan Tiya.

Tiya bekerja dengan mak mertuanya di butik. Mak mertua Tiya sangat rapat dengan mama Mia, setiap hari mama Mia datang butik semata mata nak sakitkan hati Tiya. Bila Tiya bagitahu kat Encik Firdaus, Encik Firdaus takpercaya, dan menganggap Tiya fikir yang bukan bukan dan akhirnya dia lari rumah. En Firdaus dan mak mertua Tiya cuba untuk pujuk Tiya suruh balik, Tapi Tiya degil. Akhirnya Mak Tiya suruh En Firdaus bagitahu Tiya yang Mak Tiya sakit. Tiya ponn balik kg. Masa yang sama Encik Firdaus balik kg jugak.

“Dah tahu Tiya tak pandai masak, kenapa kahwin dengan Tiya?” Aku merungut. Sudah separuh merajuk.
“Abang cari isteri, bukan cari tukang masak.” Encik Firdaus bersuara.

Rupanya Mia ikot sekali En Firdaus balik kg Tiya. Mia mintak maaf sebab mama dia buat kat Tiya dan mama Mia mengaku salah. Sebelom ni, En Firdaus asyik makan masakan Mia je, sebab teringin sangat. Isteri mana yang tak cemburu kan? Bila Tiya masak, En Firdaus muntah muntah. Rupanya Tiya mengandung tapi suami nya yang mengindam,alahan,sakit da nak bersalin pon suami dia rasa #Sweet kan? Nak Jugak macam ni,HAHA

Tiya buad rancangan nak dekatkan Abang Kamal dan Mia. Akhirnya rancangan tuu gagal dan Mia terus menjauhkan diri dari Abang Kamal. Dan dah berputus asa. Abang Kamal rasa bersalah dan sunyi bila Mia dah tak tegur dia lagi. Dan akhirnya Tiya buad rancangan lagi suruh Abang Kamal pujuk Mia tapi pada masa yang sama, Tiya suruh Mia jual Mahal. Ok, rancangan ni berjaya. Masa Tiya bersalin dan da sambut baby, Abang Kamal terus cakap kat Mia “Will You Marry me?” Auww~ Sweet gilaa :’D

Nota Kaki : Lepasni nak baca novel Suami Aku Ustaz. Masa beli saya memang tak tengok nama heronya sape. Namanya Hafiz. Em, sama dengan nama Afi. Arghh. Takpela, yang penting novel ni best! Korang tunggu eh review novel ni pulak. Oke,semoga terhibur. #ceh,macam aku pulak yang reka novel tuu kan?HAHA, Kbai.

CONVERSATION

10 Comentarios:

  1. suweet nya husband diaaaaaaaaaa :)

    p/s: dh lama tak baca novel

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum..nadya :)

    skrg makin meriah dunia novel...dgn melur jelita laa..evelyn rose laa..tu belum lgi ramlee awang murshid...:)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum dik, akak minat gila novel! heee adik selalu novel yeee?

    ReplyDelete
  4. Haha tunggulah bila novel-novel dalam bilik tu habis dibaca nak borong novel lagi xD

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD