Wednesday, June 26, 2013

Dia.

Bila teringat balik pertemuaan saya dan En R mesti rasa nak gelak je. KawanII En R dan Adek angkat sibuk nak dekatkan saya dan En R. Tapi bila kiteorang duduk sebelah diam je. Haha. Sampaikan kawanII en R dan adek angkat saya tension tengok kami. LastII en R mula borak dulu , dan sekarang bila jumpa mesti nak bergaduh je, Hehe.

Dia tahu saya suka makan apa, minum air apa, Hobi saya, semua apa yang pernah saya cakap kat die, mesti die ingat tau! Haha Tapii saya tak pernah tahu dia suka makan apa, minum apa, dan hobi nya apa. Ingat lagi, saya tanya dia. Awak makan apa tuu? dia jawap Saya makan nasi goreng kampung, tomyam dan minum air carrot susu dan teh ais, Haha. Nampak tak? semua makanan kegemaran saya. Saya terus cakap Eee, awak sengaja buad saya jealous kann? Seperti yang pernah saya cerita, dia jujur pasal exgf dia, pasal family dia, pasal pekerjaan dia. Dia pernah nak tahu nama exbf saya. tapi saya taknak bagitahu. akhirnya dia tahu jugak dari adek angkat saya. dia tak pernah tanya pasal family saya. tapi dia asyik cakap nak jumpa family saya,haha. Oke, dia selalu cakap Bila awak nak jumpa nenek saya? Sebabnya dia manja sangat dengan neneknya ^^,

Adek angkat saya selalu cakap yang saya dan en R nampak sesuai sangat , bak pepatah lain, nampak secocok gituuu. Haha. Saya pelik, apa yang secocok sangat. Sampaikan banyak kali kot saya tengok gamba saya bersama en R. Tak puas hati apa yang secocoknya kan. Haha. Adek angkat saya cakap, pakwe dia jealous tengok kiteorang sweet gilaa. Saya tak rasa saya dan en R sweet ponn, yelaa saya panggil en R Gila ar, Senget ar, Sengal la. Yang En R pulak panggil saya Gila ar, Sewel ar, Gemok ar *Oke,fine memang saya da gemok!* tapi kekadang dia panggil saya Manja ! Hahaha. tuu time sweet la kann. tak ponn sengaja panggil depan membeII die. Sengaja nak malukan orang macam tuu laaa -_-"

Ingat lagi hari terakhir jumpa dia, membe en R cakap kat saya, Nad nak tahu tak? tadi aku cakap kat En R yang Nad da habes belaja. Da berjauhan dengan Nad kan. En R bole jawap takpe, bole carik orang laen. Saya diam je. Pastuu en R jawap. Aku tahu Nad percayakan aku. En R terus pergi berhadapan saya dia cakap Manja, Manja percaya saya kannn? *senyum* Adoyaii, saya dahnya tak bole tengok die senyum, seriusss, comel sangat ! Rindu senyuman dia :P Pastuu walauponn ada membeII dia, dia tetap layan saya dan buad saya tersenyum je. Yang saya ingat dia ade gwiyomi depan saya. Auwww~ comel gilaaa. Padahal dulu tak suka ponn gwiyomi. semuaaanya sebab dia ! :P

Kiteorang kalau jumpa kan, saya mesti akan pegang HP die, die akan pegang HP saya. Ish, mentangII HP nak dekat sama :P tengok album HP die memang kena banyak kesabaran. Banyak sangat picx exgf dia. Tapi sape la saya kann. Hanya la KAWAN dia jaa,Ekceli , kawanII die dan die cakap, muka saya sebijik macam exgf die. Tapi yang penting exgf die lagi cantik ! walaupon saya kecewa tapi die jujur semuanya. Yela, saya baru je kenal die kan. Tapi die selalu cakap kat membeII die saya awek die dan tak bagi membeIInya kacau saya!Haha Senget ! Pernah tau, adek angkat saya suruh saya cakap kat die, nyanyikan lagu kangen band - kembali pulang . lagu ni sesuai untuk die. Pastuu malam tuu die cakap kat saya Awak nyanyi la lagu Kembali pulang - kangen band. belom sempat cakap kat die padahal. Haha. naluri :P semalam lagi la, baru berniat nak call die, tak sampai seminit die call saya. Pehhhh. Jodoh !
Ya Allah, jika dia adalah nama yang telah ditetapkan menjadi jodohku, maka mudahkanlah ya Allah. Satukan hatiku dan hatinya, dan jagalah hati kami sebelum menjadi yang halal di sisiMu.

8 comments:

  1. ini karangan ke ape..keh3..
    ade jodoh tu.. :D

    ReplyDelete
  2. hajar ; amin :)

    Kocix! ; bole la dikatakan karangan.. nk bwt cerpen pon leh :P

    insyaallah , amin :)

    ReplyDelete
  3. hehe saya tersenyum...mcm masa saya masih bercouple dlu

    ReplyDelete
  4. bf akak panggil akak anje... hahahahaha

    ReplyDelete
  5. duniafana ; sekarang???

    E'in ; hahahaha untonglaaa... itu memang couple takpe la. kiteorang nii lagi la xpena declare ape2..huhu =_=

    ReplyDelete
  6. xpenah declare? serius? bile nak declare nie?

    ReplyDelete
  7. tak yah declare2 laaa . kawan cukup laa :P

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD

COPYRIGHT 2017 by CikNadyya