Tuesday, May 28, 2013

Saya Rindu Awak

*Ada review Novel*
Pensyarah saya cakap, yang kelas kami habes 15/06. Oke,lepastuu sah la saya da habes belaja! Tak sabarnya ^^, Da nak habeskan saya rasa tajuk yang saya belaja sekarang macam susah je tau, banyak sangat formula. Pensyarah saya cakap formula tuu kena ingat ! Saya ni dahnya lemah bab-bab ingat ni, No tel ayah ponn tak ingat, no tel boipren lagi la tak ingat! Haha. Pensyarah saya cakap LA akhir ni kena buad betol-betol. Kang pointer rendah susahla. Pastuu adek angkat saye terus cakap pasal saya Kak Nadya takpe la encik kan ? Bole kawin. *senyum* Pensyarah saya apalagi, cakap la. A,ah. Nadya, nanti awak kawin, jangan pulak pilih suami yang pendiam macam awak. Nanti da ade anak. Anak mesti akan cakap. Ibuayah ade tak kat rumah ni. Senyap je !Hahaha. Pensyarah saya betolII perli saya kan.. Oke,fine! Awak,awakk. Awak tak pendiam kan?Hekhek. Saya nak bagitahu ni, Saya balik hostel terasa sunyi je tau. Kalau tak dulu kat bilik, mesti kembar saya akan kacau saya. Saye memang rapat gilaa dengan dia. Bila dekat memang asyik nak gaduh je. Bila jauh mesti rindu dia sangatsangat. Nama dia Eyla ! Alahaiiiii~ Setiap malam mesti saya akan carik DOMO saya dan say Awak,,,saya rindu awak sangatII ! dan Saya akan ambek peti muzik yang diberi oleh kembar saya tuu! Dan akan main,main dan main je peti muzik tuu ~ Peti muzik tuu kembar saya bagi sempena ulang tahun saya yang ke-21 ;) 

Saya rindu awak ! Yeh,yeh. Rindunya kat Cinta Hati saya >.< Hewhew, sebenarnya takde kaitan ponn pasal saya rindu kat diee,, ituu semestinya kite rindu die setiap hari,hehe ^^, Nak cerita ni, harituu saya baru habes baca novel Kudakap Erat Cintamu-Hidayah Othman Sekali Aku cinta, Selamanya Tetap Cinta. Serius, saya baca novel tuu rasa touching sangat. Tapi adek angkat saya cakap Eleee, akak touching bukan sebab baca novel tuu tapi sebab masalah akak dengan ‘die’ kan?Ish tak jugak la =,= Tapi iye kot,Haha. Baca novel sambilII rindukan ‘die’,hehe. Pandai betol adek angkat saya baca hati saya nii. Bahaya jugak ek ;P Harituu saya nak review novel ni tapi banyak sangat situasi dan dalam novel tuu jugak ada 3,4 orang hero kot! soo susah la nak terangkan. Hehe. Yang penting novel tuu best sangat. Korang baca tau, rugii tak baca. Serius ni ;) Betolbetol buad saya tersentuh novel tuu! Sebenarnya nak cakap, selepas saya baca novel tuu. Kawan saya terus bagi novel dia, macam tahuII je yang mood time tuu nak baca novel je. Novelnya Saya Rindu Awak – Kay Erin Rahsia Rindu Kita, Hanya Kita Yang Tahu :’) 

Heroinnya Adibah Anis Sofea , Heronya Syed Khairil Imran. Adibah terpaksa duduk dengan Atok ngah nya, Hajah Bie. Tak lama kemudian Cucu Sulong (Khairil) Hajah Bie balik, time tuu terbitnya cinta pandang pertama antara Adibah dan Khairil. Pada masa yang sama,rupa-rupanya kawan sekerja Khairil, Maisarah suka kat Khairil. Selepas itu, Khairil asyik nak balik rumah nenek dia je, rindu nenek katanya, padahal rindukan Adibah. Pada masa yang sama sepupu Adibah(Zackwan) muncul, dia beritahu yang nenek mereka Hajah Mona tak restu perhubungan Zackwan dan aweknya, Syazira. Dan Hajah Mona nak Zackwan dan Adibah kawin. Hajah Mona hanya nak cucunya kawin dengan kaum kerabatnya je. Taknak orang luar! Dan akhirnya Zackwan dan Syazira tunang. Selepas itu, bila tarikh perkahwinannya da dekat, Syazira meninggal disebabkan kemalangan. Hajah Mona da merancang nak kawinkan Adibah dan Zackwan tanpa mengetahuan mereka berdua. Macam mana Khairil tahu. Dan bagitahu kat Zackwan, Zackwan terus bagitahu Adibah. Apalagi, Adibah mengamuk. Adibah cakap la yang dia da ada buah hati. Buah hatinya,Khairil, kaum kerabatnya jugak. Akhirnya Hajah Mona setuju. Dan mereka berdua kawin! Oke,Majlisnya Bertunang disatukan Pernikahan ! Serius,terus teringat En Afi. Saya penah ajak tunang dulu tapi dia taknak. Dia nak buad Majlis Bertunang + Pernikahan terus. Dia kata jimat. Hehe. Bila la agaknya time kite kann ^^,

#Korang perasan tak header saya da takde?Sebenarnya saya balik harituuu nak lawakan belog. mulaII memang excited nak lawakan. LastII rasa malas pulak. Tuuyang jadi macam tuu. Nanti balik baru lawakan belog. Sekarang takde masa! Haha. 

2 comments:

  1. wah dh nak abes blajar... chaiyok!!

    ReplyDelete
  2. wah . bestnya dah nak habis belajar !!!

    tahniah2 !!!

    novel tu best ke ?? nati da baca , sila ulas . hehhee

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD

COPYRIGHT 2017 by CikNadyya