Tuesday, May 14, 2013

Bila terpaksa berjauhan =.="

Rasa tak sabarnya nak balik jumaat ni ! Dahnya minggu lepas nak balik tak dapat kann.. Lagi-lagi minggu lepas my birthday ! Sedih kot, masa birthday kite,kite terpaksa berjauhan dengan family >.< Sabtu ni 18 aribulan akak sepupu kawen, sabtu minggu depan 25aribulan abg sepupu pulak kawen. Minggu depannya saya pulakk kawen ! Ekkk? Oke2, abaikan jela. Hehe. Saya nak bagitahu nii, kawan-kawan saya semua habis belaja minggu nii. tinggal saya je habis bulan depann. Uwaaa~ sedihnya. Lepasni mesti takdenya da nak gelak-gelak lagi. Gerenti lepas ni senyap jee =.='

Masa 10,11,12 Mei ada rombongan pegi genting highland, i-City dan Melaka. 11.30malam baru bertolak dari hostel. Sepatutnya bertolak pukul 11tepat tapi terlewat pulak,Hehe.Pastuu tepat pukul 12pagi. Adek angkat (perempuan oke!) saya terus pergi tempat duduk saya dan kiss saya !Haha. Terus bagi hadiah dan dia cakap Happy Birthday akak! Pastuu kawan saya pulak datang kat tempat saya, Happy birthday Nad ! dan terus bagi hadiah . Rasa terharu sangat !hehe. Kat facebook ramai jugak la yang wish. Walauponn ada jugak yang tak ingat birthday saya. Sookey la. Maybe diorang busy kot :’) Pada Ulang tahun saya yang ke-21 saya harap mampu jadi manusia yang berguna , Berusaha untuk menjadi insan yang matang ! tak mau main-main lagi. InsyaAllah. Selain itu, Semoga Allah sihatkan tubuh badan saya, panjangkan umur saya dan semoga untuk sem ni saya dapat pointer 4.00 . Dapat result terbaik & terbaik. Amin ^^ 

Oke, rasanya pukul 12tengah hari baru sampai genting kot ! First time kot naek kereta cable kat genting uh. Gayat gilaa. Masa naek kereta cable kat Langkawi takde la gayat macam tuu,hehe. Ekceli,baru sampai Genting uh,rasa sejuk gilaa. First time jejak kat Genting Highland rasa teruja sangat. Dengan suasana sangat sejuk. Saya tak main semua permainan. Takot arr! Yang paling penting, saya masuk rumah hantuu,tapi dalam tuu takde ponn hantuu,haha =.=’ Pastuu malamnya pegi i-City, Peh,, bestlaa pegi i-city. Banyak lampu!Haha. Nak ajak family pegi sana laa,hewhew. Ahad pulak, sepatotnya kena pegi tempat cerakah la tak silap saya >.< Tapi dibatalkan terus pegi ke Melaka ! Oke, Melaka tempat yang paling saya suka, walaupon selalu la jugak pegi sana.Hehe. Kat Melaka saya pegi Afamosa, Taming Sari. Yang penting kat Melaka kerja saya shoping jela. Beli ole-ole untuk family , kawan – kawan dan untuk En Afi ponn ada ! Rasa macam tak sabar lak nak bagi ole-ole untuk En Afi. Dia suka ke tak ekk =.=” 

Semalam merupakan anniversary saya dan En Afi yang ke 6 bulan^^ Apa perasaan? Saya rasa bahagia ! Hehe. Walaupon hubungan kami banyak dugaan , saya tetap cuba mempertahankan. Saya tahu Allah cuba untuk menduga hati saya. Saya tahu mesti ada hikmah disebalik ini. Jika di saat ini saya cuba untuk jaga hati dia,dia mesti ngah mencuba jaga hati saya jugak kann? Saya tahu disebalik ni Allah mestii masih mempertahankan kami tetap dijodohkan, insyaAllah :) Saya tahu awak mesti masih sayangkan saya kann? Saya tahu awak takde niat nak saketkan hati saya selama ni kann? Awak,,thanks tau wish birthday saya. Saya rasa sebak sangat bila orang yang saya cinta wish birthday saya. Iye, memang saya berharap awak orang pertama wish birthday saya tapi takpe la, awak da wish birthday da cukup membuadkan saya rasa bahagia. Selama awak tak mesej saya, saya rasa tak tenang, yela. Rasa macam tak lengkap je hidup saya tau. Kalau tak, awak la insan yang selalu amek berat pasal saya, awak la insan yang selalu ingatkan solat pada setiap waktuu kann? Awak akan jadi imam saya pada suatu hari nanti kann? Saya akan jadi makmum awak suatu hari nanti kann? Awak takkan patahkan harapan saya kan? Ya Allah,jika dia jodohku dekatkanla kami, Janganla kau jauhkan kami.Aku tahu kau lagi maha mengetahui.Amin ^_^






Nota Kaki ; Ramai betol cakap saya lembut padahal saya dah cuba untuk menjadi kasar dan kasar !haha =.='

4 comments:

  1. Best jenjalan yeee :) Kalau dia jodoh awak, xkemana jugak :)

    ReplyDelete
  2. bestnye jln2.. akak penah pegi genting and tak kan naik cable car lg.. gayattttt

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD

COPYRIGHT 2017 by CikNadyya