Saturday, April 20, 2013

Bahagiamu Deritaku! Hahaha

*Maaf, entri ni tersangat panjang macam karangan! Haha*

Seronoknya balik rumah ni terus dapat makan Pizza hut, pastuu tadi masak adek tolong,walauponn sikit je! Hahaha =.= Tadi masak simple je, Ikan Masak Kicap, Sayur Kangkung goreng dan Telor sup !Rasa seronok lak bila ayah puji saya masak sedap. Selama ni masak asyik tak sedap je ! Hahahaha :P Sepatutnya minggu ni saya takbole balik rumah. Yelaa, Ahad pagi ada program. Sekarang ponn masih duk pikir nak pegi ke tak program tuu. Ok2, saya tak bagitahu lagi kann nape la saya nak sangat balik. Padahal, minggu depan ponn bole kann? Ibuayah call saya, ibuayah tak sehat. Ibu lagi laaa, demam dan Semput. Bila saya dapat tahu, pehh, memang risauu sangatsangat. Kalau bole time tuu jugak nak balik ! Sekarang ayah semakin sembuh. Cuma ibu je, teruk ! Ish, risauu tau. Tapi yang si kawan ni macam takde perasaan je. Paksa suruh saya pegi jugak program tuu. Kalau bole balik rumah pon die tak bagi. Sebab tuu tak suka luahkan masalah kat dia. Ee, bila saya kena luahkan perasaan. Die nak ungkit lak sebab saya tak nangis. Perlu ke saya nak nangis depan orang? Kan da kata aku tak suka nangis depan orang ! Takkan tak paham2 kot??? >.<

Minggu lepas kann Jumaat,sabtu & ahad, Jawatankuasa Perwakilan Pelajar kena handel satu kem ni, kat sekolah menengah tau. So kiteorang ni kena jadi fessy la kann =.= Pada pagi jumaat baru saya tahu. ada artis jemputan masa majlis penutup iaituu hari ahad. Artis jemputannya UNIC ! Dahnya saya minat sangat kumpulan nasyid nii ^^ Masa sambutan Maulidur Rasul kann ada pertandingan nasyid. Kelas saya nyanyi lagu Remaja - UNIC. Lepas dieorang nyanyi dua lagu. Pastuu, die cakap Ada permintaan lagu, ada sesapa nak saya nyanyi lagu apa?? Saya apalagi cepat-cepat cakap kat belakang. Lagu remaja !!! Padahal saya cakap slow je. Pastuu die terus nyanyi. Ehh? Dieorang dengaa ke? Hehe. Tuuu yang excited sangatt tuuu ^^ Kalau kat kem, mesti ada explore race kann? Saya suka sangat bahagiann tuuu tauu! Oke, saya jaga chek point Rasaku ini Rasamu *tak silap saya la* Kena tutup mata dan kena rasa makanan. Kalau salah. Satu kumpulan kena simbah air ! Hahaha. Yang kawan saya tukang suapkan makanan kat mulut budak yang tutup mata. Yang saya tukang simbah air! Haha. Yang saya geram kann. Bila saya simbah air kat dieorang. Ade 2,3 budak nakal bole percik air kat muka saya.. Sesuka hati dia jeee. . Hahaha. 

Pada setiap hari rabu, Jawatankuasa Perwakilan Pelajar(JPP) mesti ada perjumpaan tauu. Ada sorang ahli JPP da habes belaja. So die kena luahkan perasaan. Dan seterusnya ahli-ahli lain yang sem last kena luahkan perasaan. Peh time saya kena luahkan. saya gelak je. Orang lain luahkan, dieorang nangis-nangis. saya sorang je takk. Haha. Saya memang tak bole nangis depan orang =.=" Bila time saya da tak tahu nak cakap apa. Pensyarah tanya, Bila saya nak dapat kad jemputan kawin ? Mula - mula saya denga, saya gelak dulu! Hehe. Dan saya jawap la. Lama lagi laaa ^^ Oke, Penyelaras JPP aka Pensyarah  bi saya ni tahu saya ada boipren. Yela, time kat bilik die dulu, saya duk mesej denga En Afi je. *Oke,time tuu saya tengah bahagia*Kawan saya laa tak reti simpan rahsia. semua nak bagitahu orang. Pensyarah saya tuu tahu saya susa nangis, tahu jugak saya ada pakwe. Dan pensyarah saya tuu pena cakap kat saya Awak memang pendiam, Tapi diam - diam awak. Daya firasat awak tajam kann?? Iya, walauponn orangg tuu tak bagitahu ! Tapi tak semua orang saya tahu apa yang ada dalam haty dia. Yela, harituu kawan saya bole tanya, Agak-agak kann si N tuu macam mana ekk? Lorr, tak kenal kann macam mana la nak tahu. Saya bukan DUKUN laaa =.=" 

Hubungan saya dah 5bulan 1minggu bersama Mohd Hafiz Mohd Safuan aka En Afi ! Awak tahu tak 13042013 harituu tepat 5bulan.Awak tahu tak? Ke awak tak tahu? Emm. Mungkin 5bulan 1minggu pada orang lain ia terlalu awal lagi kann. Tapi pada saya macam terlalu lama aje kan! Haha. Dugaan! Dugaan! Cuba untuk bersabar tapi hakikatnya saya da hilang kesabaran. Orang lain bole cakap saya takde perasaan! Hakikatnya saya ade perasaan. Sekarang bila saya call, awak tak penah nak angkat kan?Takpe saya OK! Sekarang bila saya mesej. Awak tak balas kann? Takpe,Saya OK! Disebabkan saya sayang awak la saya still bersabar dengan kerenah awak. Setiap hari saya tunggu awak call dan mesej dari awak. Tapi itu semua macam angan-angan saye je kan?Setiap pagi saya bangun, mesti saya chek handpone saye, adekah awak mesej saye dan call saya. Tapi bila saye tengok. Langsung tak de apa-apa :) Harituu saya tanya awak kan, Napa awak da lain sangat ? Awak jawap apa ekk? Maen game? Game lagi penting kan? Biar game tuu jaga hati awak je ehh? Saya mintak maaf ehh menyakitkann haty awak. Emm, saye tetap dengan janji saya. Saya takkan tinggalkan awak, walauponn awak da sakitkan hati saya :')

PEREMPUAN selalu menjaga hati orang yg dia sayang sehingga hati dia sendiri terseksa. Ini lah pengorbanan perempuan yg LELAKI tak pernah sedar


7 comments:

  1. sabar dear :) hope everything will be fine

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum..
    saya harap awak brsabar k..
    awak..
    boleh saya eri nasihat sikit..
    saya tau saya tak layak..tp dari sedikit pengalaman saya..
    kita kaum hawa mmg menyayangi lelaki spuh hati kita..
    walau hati kita disakiti namun kita still jaga perhubungan kita..
    kita berjanji itu dan ini..
    dan kita mmg akan tunaikan..tp bg lelaki..janji mereka hanya dibibir dan mereka tidak akan mengingati janji mereka.. kalau ingat sekalipun sukar untuk mereka tepati.. tetapi tidak semua lelaki macam tu.. sebab apa ye awak lelaki tu jd cm gini.. sebab lelaki jenis ini adalah lelaki yg tidak tahu untuk bersyukur.. bagi dia kita ini sntiasa ada dan sayangkan dia. walau apa pun apa yg dia salah.. kita tetap akan memaafkan sebab.... kasih syg kita lbh tinggi kepada dia brbanding kasih sayang dia pd kita..

    jadi kalau awak ubah sedikit cara awak.. seperti tidak pedulikan dia seperti jarang call n mesej.. sebab biar dia yg cari kita.. bukan kita yg cari dia.. kita wanita jgn tunjukkan kita lemah.. kita mesti kuat. awak jgn sedih k..=)

    ReplyDelete
  3. Allah tahu awak kuat, sebab tu awk diuji mcm ni. bes trong yea. life must go on! wanita berjiwa besar =')

    ReplyDelete
  4. @wanie Memang nga cuba... tk perdulikan dye =.=

    ReplyDelete
  5. ap yg kmoo alami skrg niy,, sme sperti sye.. hhu,, da lme xbercerite dgn kak nad,, rndu smue,y...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD

COPYRIGHT 2017 by CikNadyya