10 DMC : Day 9 - A song that makes you think of your family

10 Days Music Challenge ~ Day 9 : A song that makes you think of your family

Yeh dah hari kesembilan. kejap pulek aku rasa!HAHAHA. Lagu yang membuatkan aku ingat kat family aku ye? Akuu rasa lagu ni. sebab salu kat KEM mesti ada sesi sedih sedih kan? tak semua lagu aku bole menitiskan airmata. hanya lagu nihh membuatkan aku teringat sangat kat family dan nanges. walaupon lagu nih khas untuk ibu. yelaa, bila aku teringat kat ibu pasti akan teringat ayah jugek. dua dua sangat penting buat aku. yehh. jom meh layan :)


Buatmu Ibu - Aeman
Ibu bergenang airmataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian
Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tidak pun kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa
Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu telah terkorban
Tak dapat ku balasi
Akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu
Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amat aku harapkan
Kerana di situ letak syurgaku
Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan
Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang kau berikan
Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amat aku harapkan
Kerana di situ letaknya syurgaku
Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan
Kasihanilah Tuhan
Ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana

# Aku takpena nanges depan kawan kawan aku. sampai kawan aku kata 'Nad nanti kawen dah diijabkabul awak kena nanges tau!' nampak tak kesengalan kawan aku?HAHAHA Kbye!

CONVERSATION

19 Comentarios:

  1. aahhh.. lagi ni mmg a memoir.. dkt kem2 slalu guna lagu ni tuk muhasabah.. :D

    ReplyDelete
  2. syahdu liriknye tu ha...

    Psstt Nanad, kite tag awak jon GA hehe
    http://ana-mizu.blogspot.com/2014/10/ola-paris-souvenirs-giveaway-by.html

    ReplyDelete
  3. sedih lagu ni. mesti teringat kat parents.

    p/s: nanti lepas kena nikah kena nangis tau. hehe

    ReplyDelete
  4. Memori sungguh lagu nih. Selalu waktu kem mesti pasang lagu nie.dan2 teriak

    ReplyDelete
  5. Soobbb sssooobbb
    Lap hingus sattt
    Lagu ni mmg makan dalam kott

    ReplyDelete
  6. Lagu ni sedih sangat. Selalu menangis kalau dengar

    ReplyDelete
  7. betul. masa sesi sedih sedih kat kem dulu, memang meleleh2 ayaq mata..

    ReplyDelete
  8. aloorr jangan lah buat akak homesick...hehehhe :D

    ReplyDelete
  9. Ini kalau dengar. begnang airr mata, T_T

    ReplyDelete
  10. lagu ni orang hati batu pun kekadang tewas jugak T.T
    tak pernah lapuk lagu ni..

    ReplyDelete
  11. Sob..sob... touching...sob..sob...

    ReplyDelete
  12. sedihnya lagu ni.. sobs... dah lama x dengar..

    saya suka di pondok kecil. teringat kat arwah abah. hmm

    ReplyDelete
  13. Sedihnya lagu ni..rindu kat mak. Sob, sob

    ReplyDelete
  14. first time tau lagu ni pun dkat kem, ahakss

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD